onsdag 12 november 2008

Teenage kicks

Jag fick jobba några timmar idag. På vägen dit upptäckte jag att jag hade glömt snuset hemma och började mumla nåt om att den här dagen skulle gå ner som den dagen då horder av tonåringar sprängde skolans dörrar och flydde för sina liv av rädsla för en fröken med snusabstinens. Men jag klarade mig i flera timmar! Bra där, snustanten!

På engelska-lektionen fick 9:orna se på film och valde Knocked Up (Thank God! Det fanns den och nån lökig Jennifer Lopez rom-com att välja mellan). Eleverna var antingen lite bakom flötet, dåliga på engelska eller saknade bara mitt välutvecklade sinne för humor. De skrattade bara högt en endaste gång! (När nån sa You're face looks like a vagina) Med risk för att förlora den lilla auktoritet jag har skrattade jag högt flera gånger (I couldn't keep it in!!!) men mest och högst när Seth Rogen (orka vara noga och skriva karaktären) säger em>Pregnant?! With what, emotions?! och när Jonah Hill (se kommentarsparentes ovan) säger I'm not gonna say the word but it starts with an A and rhymes with schmeschmortion.

1 kommentar:

Unknown sa...

Brist på humor/känsla för ironi är mitt bud, I've seen it before.