tisdag 11 november 2008

Film, celebrity crushes och annat viktigt

Just det ja, jag såg Forgetting Sarah Marshall i helgen också. Älskar som vanligt Paul Rudd. Jag tror han är på väg att hamna bland de översta på min celebrity crush lista. John Cusack har regerat ensam ett tag men nu börjar han kännas lite....gammal? Jag får youtube:a "Lloyd Dobbler" lite oftare för att hålla lågan brinnande.

Någon som däremot INTE var rolig nånstans var Russel Brand. Jag har inte kollat upp honom så noga men det var ju en jävla hype ett tag efter VMAs och när han busringde till Fawlty Towers-Manuel. För det första kunde jag inte komma över att han såg ut som en medvetet skitigare variant av Rafael Edholm (hot? not!). Jag tyckte han var så himla förutsägbar (höll på att särskriva hahaha) och utan finess (han ba: Oh nooo, some swidish görl tinnk aj hävv no finäss!!!231!!).

Igår besökte jag även gymmet för första gången på...länge. Det går dock mycket lättare nu sen jag fick uppdatera mp3-spelaren. Jag tappade peppet rätt fort förut när Vampire Weekend och gammal QOTSA snurrade för 17392738 gången. På kvällen orkade jag ääääntligen se Mordet på Jesse James av blabklabla yadayda Ford (orka prettotitel!). Jag prenumererar via Lovefilm och har haft den OCH There will be blood hemma i över en månad nu, haha. Ingen av dom är väl direkt lättsamma schmalzirullar direkt och jag behöver verkligen vara i rätt mood för att orka med Casey Afflecks ibland något störiga bebisröst. Men nu när jag såg den så glömde jag helt bort det för han var jättebra. Och Brad Pitt också (även fast jag tänkte moisturizeeeeer varje gång han syntes i bild). Blev dock lite lessen när jag såg att min gamla favvo Sam Rockwell var med, men fick spela en lönnfet stackare som var lite bakom flötet. "Bakom flötet" är för övrigt ett mycket underskattat uttryck.

Inga kommentarer: