lördag 22 november 2008

Junebug

Jag såg en alldeles förträfflig liten film som heter Junebug igår. Den innehåller allt som en bra Nina-film bör göra. Komplicerade familjerelationer, mycket prat, konst, fantastiska skådespelare, bra soundtrack (Yo La Tengo) och underbara biroller. Min favorit i filmen är pappan i familjen, som spelas av Scott Wilson. Han säger inte så mycket, men har det största hjärtat och man älskar honom från första stunden han dyker upp i rutan. Typisk dialog:
- I'm back.
- Where have you been?
- Gone.

Ben McKenzie (mest känd som Ryan i The O.C) spelar lillebror i familjen. Han är förvånansvärt bra och rolig, men det enda jag kunde tänka på när jag sågon honom var guuud vad lik Jon Moss han är! Mustaschen, kepsen och ansiktsuttrycket liksom, haha.
(Lisa: Jon Moss är min killes lillebrors kompis. Han har norra Värmlands längsta ögonfransar och dansar jättebra, kolla här!)



Aaanywaaays, så är även låten som spelas när eftertexterna rullar också väldigt fin. Man blir varm i magen och får ett leende på läpparna samtidigt som man ser enhörningar skutta omkring på rosa, fluffiga moln. Hon som sjunger heter Syreeta Wright och ja, han som körar heter Stevie Wonder.


1 kommentar:

Regina Larsson sa...

Haha!!! Jävlar! Han är -verkligen- lik Jon! Vilken otippad look alike!