tisdag 4 november 2008

Neat and orderly


Är tentad och klar, för den här gången, den nya uppgiften låg redan ute och frågorna är hur abstrakta och underbara som helst. Hatar abstrakt. Jag har varit extremt omotiverad och ofokuserad under den här studieperioden. Allt jag tänker på är hur lite pengar jag har, om jag någonsin kommer att hitta ett jobb som jag faktiskt vill ha (och får) till skillnad från att vara tvungen att ta ett bara för att kunna leva. Exakt hur mycket av min intelligens, min ambition och mitt självförtroende har försvunnit det senaste året? Hur mycket är mitt eget fel? Är jag för bekväm och för lat? Kommer jag att behöva jobba tills jag är 80 år bara för att jag inte börjat jobba "på riktigt" än och därför inte börjat pensionsspara? *skitliv 2008*

Något jag ser fram emot nu är i alla fall att få....tada: STÄDA! känner ett extremt behov av att rensa, slänga, flytta in, flytta ut och organisera. Sen när jag blir stor på riktigt och flyttar till mitt fantasihus längtar jag efter ett att ha ett rum som bibliotek slash multimediacentral. En vägg ska bara vara bokhylla som är färgkoordinerad. Kan dock tänka mig att det kommer bli slagsmål då min (förhoppningsvis) framtida sambo har OCD gällande saker i bokstavsordning. I så fall kan jag tänka mig att kompromissa bort färgkoordineringen, förtsatt att jag får de här två istället.



2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag kan se estetiken i färgkoordineringen mycket väl, men hur lätt blir det att hitta en bok i det efterlängtade biblioteket? "Den boken vill jag läsa! Jag tror den var röd, så jag börjar leta där", haha! Men snyggt som fan vore det.

Regina Larsson sa...

Jag håller stenhårt på färgkoordineringen! Det är jäkligt snyggt! Jag kommer gärna och hjälper till att färgkoordinera när det är dags! ;)