måndag 27 oktober 2008

Holiday

Jag har varit på lite semester. Bott hos moster, hälsat på morbror och mormor. Mormorn var det viktigaste. Hon fyllde 91 år för två veckor sen. Hon har blivit dement och är inte riktigt min mormor längre, men hon blev glad att se oss när vi kom och det är väl den bilden jag kommer bära med mig därifrån.

Andra bra saker med helgen: att kunna säga att man har "gått runt ön" (skitsamma att ön är liten), potatiskaka, ostostost och vinvinvin (särskilt bra när värdparet precis kommit hem från Frankrike).

Saker jag sett på vägen: i Mellerud och Säffle finns det alltid någon som har slagit i några fler grenar på vägen ner från fulträdet än vad man själv har.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha jag fattar fortfarande inte hur man svarar, det funkar nog inte på sämpiga blogg.se. börjar ångra mer och mer att jag inte tog blogspot. äsch. jag får svara här istället.

Unknown sa...

Haha! Lyckad helg låter det som, ska bli gött att se dig igen! Ring när du får tid, jag är i Ekshärad och pluggar/slappar om vartannat.