tisdag 28 oktober 2008

Gimme gimme shocktreatment

Eller kanske lite självdisciplin? Har en examinationsuppgift som ska vara inlämnad om prick en vecka. Har inte skrivit en rad på datan (citat: mamma) än. Var bortrest under hela helgen och fick ingenting gjort. Läste en artikel på vägen ner och that's it. Läste en timme igår. Hela kvällen spenderades med att klippa, klistra och skriva ihop ett fotoalbum som storebror ska få idag. Där ska vi även spendera kvällen. Sen kommer en kväll gå till ett första möte med tjejjouren/kvinnojouren jag har anmält mig till, jag har inte träffat min kille på en vecka blablabla yadayadayada....

Sen underlättar det inte att det är min tur att ha den förträffliga Matveckan den här veckan och ska planera matsedel, handla maten och laga den. Igår kände jag mig som en äkta hausfrau när jag ställde mig och gjorde PRESSGURKA till den ugnsstekta kycklingen.

Förresten, det var snöstorm när jag var ute och gick imorse. Som ligger kvar än. SNÖ I TELL YOU!!!"121!

2 kommentarer:

Anonym sa...

åh så många frågor: Vadå kvinnojour är det typ volontärarbete? Var har du rest? var är din kille? vad läser du? vad är pressgurka och hur gör man det? hahah

YOURS TRULY sa...

Men tjaba! Jag skriver svar här då och så får jag säga till på din blogg? haha
1. Ja det är volontärarbete. Svara i telefon och jobba på skyddat boende, antar jag. Vet inte riktigt än. De ska tydligen ordna utbildningar och sånt också.
2. Jag har varit i Ljungskile/Stenungsund.
3. Min kille är bara några mil bort, men jag har varit bortrest och båda har mycket att göra *arbetslös haha*
4. Det är ättiksgurka/inlagd gurka. Jag älskar't! Så här gör man: Skala en hel gurka och hyvla den tunt. Häll över 1,5 kapsyl ättikssprit, 1 tsk socker och 1 tsk salt. Vänd runt gurkan i det. Täck med plast, lägg en mindre tallrik ovanpå som du sen lägger något tungt på.