lördag 18 oktober 2008

Give it a second - it's going to space!

Chillin' like a villain en lördagskväll i Hole/Ekshärad. Jag har förstått att väntan varit lång och förväntningarna stora för att även jag ska det stora klivet in i framtiden och äntra bloggsfären. Eftersom hela tre (3) personer uttryckt ett intresse så tänkte jag att "hey, varför låta pöbeln vänta?" och har således mist min bloggoskuld as we speak.

Igår såg jag Mamma Mia på bio. Det var la trallvänligt och sådär, dock roades jag mest av den förvånansvärt kackiga översättningen. Internet fick till exempel heta "nätwebben". *welcome to the future sagt med robotröst alternativt datalärare cirka 1994* Det är nog i klass med översättningen av laptop i en Douglas Kennedy-bok jag läste för ett tag sedan..... I give you: PORTFÖLJDATOR.

Dagens humorklipp får min favorit just nu, Louis CK, stå för:

Inga kommentarer: