onsdag 29 april 2009

Yes way Louis Herrey! (till Ylwa)

vad tycker jag är det värsta med South beach? /ylwa
I min enfald trodde jag att en frågestund i min blogg skulle handla om mig och mitt liv. Men den egobubblan stack du ju hål på ganska snabbt, Ylwa. Av din blogg, där du skriver om ditt liv på South Beach Miami, att döma ser jag att du tycker att män med lite kläder och husdjurshalsduk är ganska jobbigt?

Annars tror jag inte att musiken där är något som faller dig så värst i smaken? Fördomsprofilen tror att det mest är dålig house som spelas, är det så? Sen kanske jag skulle gissa att det krympande ozonlagret är lite påfrestande? Vilken spf har du? Har du fått någon solbränna? Berätta gärna hur du har gjort i så fall, vi har ju lite liknande pigmentförutsättningar du och jag känns det som. Senast jag hade en riktig solbränna var nog när jag var 15-16 och var på träningsläger. Själv måste jag skaffa en bra spf väldigt snart - jag har fått pigmentmustasch redan, trots att jag inte ens "solar" längre utan bara är ute med hunden. Problemet är bara att jag inte är så bevandrad inom hudvårdskulturen. Jag måste köpa en vanlig hudkräm som har typ 25-30 spf och 1: är inte så rik 2: brukar köpa det mesta på Apoteket. Funtar på den där Clinique Superdefense. Har du nåt tips?

3 kommentarer:

Anonym sa...

en egobubbla som spräcktes av en annan egobubbla... det tror man ju inte direkt om bubblor. Men du har helt rätt, och du har (tyvärr) även rätt angående musiken.

vi har införskaffat en spray med spf 70(!) men den är mest till stefan. Jag klarar mig hyggligt utan så där till vardags.

Jag har tyvärr inga bra tips att komma med, jag är heller inte så bevandrad i krämdjungeln men apoteket är väl alltid bra?

annars instämmer jag helt i Lisas frågor (måste ju avsluta lite mindre ego-centrerat)

//y

YOURS TRULY sa...

Ja jäklar ja, Stefan! Har han nån hudyta kvar som inte är fräken?

Lisa sa...

Alltså jag blir alltid brun och bränner mig inte så lätt men mitt tips är att använda FETT mycket spf med högt skydd, jag brukar ha 20 men du kanske ska ha lite högre. Sen kan man sola på rätt bra, bara man smörjer in sig mycket och ofta. Då blir du brun tror jag, även om det dröjer ett tag...Man måste ha lite tålamod liksom. Sen solar jag inte ansiktet alls eftersom jag blir helt fläckig av permanentförändringar och ser ut som en lortjänta, så det blir hatt och BUS istället (finns bra oljefria särskilt för ansiktet som inte täpper till och så, jag har en från Oriflame!. Sen har jag världens bästa fuktkräm med spf 15 från Mario Badescu (finns på eleven.se), alla de produkterna är för övrigt sjukt bra, har aldrig haft så fin hy. Halvdyra men extremt dryga. SÅDÄR LITE TIPS FRÅN SOLCOACHEN!!!!½½½½