måndag 27 april 2009

Julie Ruin

Jag loggade in - loggade ut från bankens www ca 1000 gånger igår för att hoppas få en skymt av hur mycket jag kan tänkas få i lön. Jag sa att efter tolv har man ju pengarna på kontot (men: tydligen inte? Har inga pengar nu heller btw.)
Min kille ba: ?

Jag:
Men gjorde du aldrig så när du hade CSN? De första två åren jag hade flyttat hemifrån och börjat plugga var det jättemånga som gjorde så. Den 24:e gick man ut på krogen rätt sent och sen vid tolv var det skitlång kö vid bankomaten för då hade pengarna kommit in på kontot. Kön sträckte sig typ mellan Jäger och H&M.

Min kille:
Men jag har aldrig haft så dåligt med pengar att jag har behövt göra så. De första 2-3 månaderna jag hade CSN var jag så ovan att ha så mycket pengar att hantera att jag blev skiträdd och levde typ på existensminimum. Sen efter några månader hade jag kanske 10-15 000 som jag inte visste vad jag skulle göra med.

Jag: ?????????

Vad månde bliva av detta ekipage?

2 kommentarer:

Regina Larsson sa...

Ursäkta?! "Ha så mycket pengar att hantera" syftar han på CSN!? Det är ju komiskt! :-)

J sa...

det låter ekonomiskt gångbart. kööör barra.
jag hade också alltid pengar kvar på kontot när nästa CSN-peng damp ner.