torsdag 8 januari 2009

Vett och etikett i simhallen: WTF?!

Kommer in till duscharna efter att ha simmat. I duschen mittemot min står en kvinna och borstar tänderna. Med eltandborste. I 10 minuter. Jag ba *glor*

Lite senare ska vi in i samma bastu. Hon tycker det är en bra idé att ställa upp dörren med hjälp av en plastpall. Jag ba *bastun ringde, undrar vart poängen med hans existens tog vägen?*

Efter att ha bastat kommer jag ut, i det rummet som är mellan bastun och duscharna. Där har kvinnan lagt beslag på två stolar, en att lägga upp fötterna på. Där sitter hon spritt språngande naken, med glasögon på och en buske lika stor som Gävle och läser Aftonbladet. Med en öppnad påse Gott & Blandat på magen. Jag ba *mållös*

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha. VEM? Mamma Mäkinen? Ekorren Sigrid? Kom igen nu, Internet - intergriteten bor inte här.

YOURS TRULY sa...

Jag VET INTE! Har aldrig sett männskan förut. Och tur är väl det, kanske? Var du hos Oscar hela tiden du var hemma över jul? Såg inte till din svarta man en endaste gång.

Anonym sa...

Nej det var väl det jag tänkte, fan man blir ju mörkrädd av språket. Ja syrran läser "Svensk Maffia", ska låna den av henne sen. Jag älskar att läsa om sånt där, brukar sitta och googla "brödraskapet" och "OG" och sånt hahaha. Men det är fan läskigt alltså, Bandidos (x-team är det väl) har tagit över en mc-klubb i mitt neighbourhood. Precis vid Jontes replokal, det står ALLTID en polisbil utanför.