måndag 26 januari 2009

Pest eller kolera

Tänkte att det skulle vara en bra idé att vila min lekamen från träningsvärk+olydig hund----->inflammerat muskelfäste samt laptop/data-på-magen-armbåge genom att lägga pussel istället. I ett ryck av rastlöshet började jag och Janina (pojkväns syster) att lägga ett 1 000-bitars igår. Vi höll på i typ fyra timmar själva, fick assistans av Emil och Magnus på slutet och blev klara vid ett i natt. Så fort jag kom hem i morse dammade jag av ett av mams och paps gamla 750-bitars som jag har suttit med idag (ej klar dock).

ANYWAY, det jag skulle komma till var att jag nu har fått gamnacke och puckelrygg istället.

Förresten, är det nån som vet om det finns målarböcker för vuxna? Med mer avancerade och roliga motiv? Känner ett extremt sug efter att måla innanför linjerna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tips! Så här brukade jag göra innan jag började måla av saker "på riktigt". Använd ett foto eller en bild på dataskärmen,lägg ett tunnt papper över så du ser igenom och måla av konturerna. Man kan ju hoppa det man inte vill ha med. Sen är det bara att fylla i! Typ som när man gör en stencil när man ska tatuera.

Anonym sa...

^
fast när man har en skärm som inte är av glas så är det kanske inte världens i särklass bästa (b)idé