onsdag 13 maj 2009

Glasmagneter och spaghettibuskar

AnonymGulo K Böijer sa...
Pja. Det var rätt roligt med tanke på din spetskompetens beträffande tekniska färdigheter.*host* glasmagnet *host host* o.s.v.

onsdag, 13 maj, 2009
När jag var "liten" (gick i mellanstadiet! *skamdusch*) inträffade detta, någon gång mellan 1993-94:

Nina: -Men det går inte att stänga glasluckan till stereoskåpet. Är den trasig?
Jon & Malin (i konspiration): -Närå, det är bara glasmagneten som är slut. Vi måste köpa en ny.
Nina: -Jahaa...*förstår* (*egentligen inte*)


Några månader tidigare, under en O.Ä-lektion när vi läste om Italien fick jag även denna uppenbarelse:
- Men! Bakar man pasta?! Jag trodde att det liksom....växte? På buskar liksom?

Jag minns att jag liksom trodde att pasta var någon sorts råvara som man processade, typ smälte eller nåt, och sen formade till den typ av pasta man ville ha. Inte såååå långt ifrån sanningen alltså? Att det var mjöl och vatten verkade så otroligt....tråkigt.

Vad har ni trott och gjort? Jag har liksom satt pinsamhetsstandardaden här nu va.


5 kommentarer:

Unknown sa...

På hemkunskapen satt vi och åt nybakade scones och drack o'boy när några började reflektera över saker i vardagen.
Någon: Varför heter det Lätta? Man blir ju fet av det ändå!Per B, utan att tänka sig för: FETTA! (dialektalt [fitta])

En tusende del av en sekund senare hade jag okontrollerat hostskrattat en fontän av o'boy över våra nybakade scones, trots ihärdiga försök att hålla för munnen med hela handen. Per tog tröstande på sig skulden för det inträffade, men jag kände mig fortfarande som skolans äckligaste 11-åring.

Beigo K Öijer sa...

Haha! Ja just det. Morgan Lundkvist i sin tur trodde ju att man bakade ris utifrån nån typ av degbas. Good times!

På tal om Italien (?) så skulle jag hemskt gärna vilja se en scan av den där lågstadieprylen där du skrivit "I Italien är det varmt. I Italien är det olika män och kvinnor", eller hur det nu var. Och så med tillhörande teckningar föreställande hjärtan och svastikor.
Jag minns inte redigt.

Lisa sa...

Men vafan jag kommer inte på något! Förmodligen för att jag än idag är sådär pinsam och har under årens lopp lärt mig förtränga jättesnabbt.

YOURS TRULY sa...

@Beigo: ska spendera dagen med att leta reda på de där litterära storverken!

Frodo K. Öijer sa...

Lisa:
Inte för att det kvalar in som "pinsamt", men gången efter Turboneger då du skulle slicka på en bilruta och missbedömde avståndet står ganska högt på min lista över klantiga saker jag bevittnat.

Bara kom att tänka på det.