söndag 15 februari 2009

Changeling/perspektiv

Vi såg Changeling igår, jag, Magnus och hans föräldrar. Jag kan inte berätta så mycket om den utan att spoila upplevelsen totalt, mer än att uppmana alla att se den. Fruktansvärt bra! Jag var väldigt skeptisk innan, mest pga 1) Angelina Jolie som kvinna på 1920-talet och 2) Clint Eastwood (jaja, jag veeeet! Jag tycker t. ex. Mystic River är jättebra, men jag hatade verkligen hans griniga gubbjävel-film Gran Torino).

Mitt kommenterande under filmen lät till stor del såhär:
- Alltså, män - fy fan!

- Jag hatar män!

- Män och auktoriteter, så jävla dumma i huvudet!

- Män med storhetsvansinne, finns det något att hata mer?!

- MÄN???!!!

In kommer pappa Jan, lagom till en scen där en ung pojke får peka ut och börja gräva upp en grav:
- Alltså, de där jävla tyska spadarna utan handtag! Jävla skitgrejer!

Inga kommentarer: