torsdag 11 december 2008

Trubbel i trannyparadiset


Jag hade ju tänkt komma över min fobi för höga klackar (eller, högre än 5 cm) såhär lagom till jul- och nyår. Men: jag känner mig fortfarande som en utklädd transvestit! Hur fan gör man?! Sen jag fick de här för en vecka sedan har jag övat typ en kvart om dagen och har haft dom på mig så ofta jag kan "för att vänja mig". Jag har dom till exempel på mig nu samtidigt som jag städar. Tillsammans med mjukisbyxor och vanliga strumpor, haha.


Klackarna är på 10 cm, men är ganska breda=mer stabila än vanligt. Men det ligger liksom varken i min natur eller kroppsbyggnad att trippa fram med nätta steg. Pappa brukar säga att det hörs till övervåningen när jag går på källarens betonggolv, liksom. Utan skor.


Tips mottages tacksamt!

3 kommentarer:

hon i receptionen sa...

Öva, öva, öva. Tyngden på tån. Sträck på dig. Svanka. Böj inte knäna.

PS Det gör ont de första åren. *har inte ont längre* DS

Anonym sa...

Haha hur tror du jag känner mig då, jag blir ju 1.90 lång i såna där. Nä jag har faktiskt vant mig nu, mitt bästa tips; gå i dem full. Inte för full förstås, men onykter. Du går mycket mer avslappnat och naturligt och tänker inte på att du har klackar. lovar.

Unknown sa...

Haha! Trannyskräcken försvinner nog när du går i dem med nåt annat än mjukispants ska du se.