tisdag 23 december 2008

Skare va så skare va

Jag har rimstuga här. Mitt mål är att ha ett rim till varje klapp. Så här långt har jag kommit.

Till mamma (från pappa), klapp 1:
Något snyggt som inspiration
eller en hjälpande hand
att motivera dig på gymmets band.
Jag vet inte om det är för stort eller för trångt
men en kombination av dotterns smak och makens plånbok har kommit ganska långt.

Till mamma (från mig), klapp 2:
När du vill vara sund
tillsammans med din hund,
funkar den även till våren
om du vill vara snygg ute i spåren.
På vägen mot smalare och smidigare,
så matchar den också den tidigare.

Till pappa (från mig):
Att till dig köpa klappar är svårt
särskilt när kvoten är fylld,
för både mjukt och hårt.
Att passa in det kyrilliska på rad
vet jag gör dig både nöjd och glad,
så tanken är god
när du här får en samling våg och lod.

Till mamma (från pappa):
I år kan det knappast bli bassning
för att du inte fått en riktig överraskning.
Den sker i början på det nya året,
och vi kommer dessvärre missa "På spåret".
Med goda vänner som också har hund
ska vi mötas i staden där en sportarena är rund
och se Körberg kärleken vinna,
när Sjöholm gör rollen som hans fagra kvinna.

*stolt*

Inga kommentarer: