tisdag 11 augusti 2009

Livstecken

Men häjja! (Hagfôrs-style)

Jag börjar bli lite sugen på att blogga igen, så därför bloggar jag igen. Jag har varit servicehamster sedan 1:a juni. Har missat exakt varenda fest som har planerats av vänner och bekanta. När jag väl kunde vara med (i lördags) stukade jag foten 1 timme in i festligheterna. I ett nötskal, ôm en säger.

I juli var jag i Berlin i 10 dagar. Tog inte ett enda kort (har varken modern mobiltelefon eller tålamod att fippla med kamera varenda gång ett Kodak-moment närmar sig). Som "tur" var fanns det andra fotografer på plats. Vi var på bröllop, bland annat. Jag vågade inte tvätta håret innan, eftersom jag ville ha en annan form än raaaaakt. Jag väntade exakt 12 timmar för länge. Sen så började det såklart att regna, och med håret fullt av produkt så...ja. Inte bra. Dagen till ära var jag dock återhållsam med nikotinet för att undvika ursinnig-med-snuslooken på alltför många bilder. Det lyckades jag med. Det jag inte lyckades med var att komma ihåg att använda solpuder nedanför halsen.



Brudparet tillhandahöll en ram för gästerna att ta bilder med/i. *Takes one for the team*

Inga kommentarer: