onsdag 3 juni 2009

Eine kleine uppdatering

Hej kömpisar!

Jag har inte slutat blogga, bara nästan. Min arma lekamen måste anpassa sig till the life of a working woman lite bara. Jag sitter framför datorn, pratar i telefon (på flera olika språk!) och träffar folk hela dagen så jag är inte sååååå sugen på att data lite mer när jag kommer hem.

Anyways, hänt sen sist (fr. o. m. igår kl. 10):

- Det var skitdåligt väder så jag hade inga besök alls från 10-14. Förutom en "lokalbefolkning" som kom in med en post it-lapp med ett tyskt telefonnummer på och frågade "Vet du vem det här är?" .... "Nej?"

- Klockan 14 slog blixten ner (en metaforisk) och en minibuss med holländare som kunde prata 0,2 % engelska. Det blev sehr komisch när de frågade saker på mumlig holländska/tyska och teckenspråk och jag svarade på 75% tyska 20% engelska och 5% peka-och-visa. Svårt men väldigt roligt! Fascinerande hur enkelt det helt plötsligt blev att prata tyska med någon som inte har det som modersmål.

- En av de lokala företagarna, brittisk, kom in med en låda saker/souvenierer. Den innehöll en massa roliga saker i miniatyrformat. När vi packade upp lådan lät det så här:
- Oh that's cute! What is it...? A camping tent.......for ants?!

När jag sen insåg vad jag hade sagtblev jag en gammal gubbe som skrockade förnöjsamt och slog sig själv på knäna och var belåten med min egen vitsighet (inombords).

- På kvällen gick vi på fotboll. Ekshärads BK fick däng med 0-7. Magnus betalade mitt inträde. Han hade 100:- så vi (han) fick 2 lotter för att det skulle gå jämnt upp. Jag vann 305 spänn. Tänker att det ska gå till hushållskassan (alkohol).

1 kommentar:

Unknown sa...

Blev tydligen hela 0-8 till slut. Men jag tror på bättre match den där söndagen om nån vecka och en halv! Vi vet ju vem som bjuder...?